Slika "Navještenje" iz župne crkve sv. Mihovila u Omišu


Današnja omiška župna crkva sv. Mihovila sagrađena je u 17. stoljeću na ostacima starije gotičke crkve, s rustično interpretiranim ranobaroknim i manirističkim elementima.


Današnja omiška župna crkva sv. Mihovila sagrađena je u 17. stoljeću na ostacima starije gotičke crkve, s rustično interpretiranim ranobaroknim i manirističkim elementima.

Slika u obliku lunete naslikana temperom na drvu s prikazom Navještenja rad je nepoznatog autora i najstarija je sačuvana slika u Omišu. Nastala je oko 1500. godine, što iščitavamo iz oblikovanja likovnih elemenata i načina prikaza rane renesanse, potvrđenih analizom starosti drva metodom 14C. Kompozicijom u linearnoj perspektivi s pomno naslikanim detaljima interijera prevladava crveno-zeleni kontrast, no kolorit je izmijenjen zbog starenja različitih veziva i interakcije s pigmentima. Prema neobrađenom donjem rubu slike može se pretpostaviti da je njezina izvorna pozicija bila zamišljena kao sastavni dio arhitekture.

Slika je 1963. godine restaurirana u Regionalnom zavodu za zaštitu spomenika kulture u Splitu, a potom izložena u sakristiji crkve sv. Mihovila. U skladu s tadašnjom metodologijom, crvotočno drvo impregnirano je voštano-smolnom smjesom, na poleđinu je postavljen aluminijski parketaž, a oštećenja su retuširana u tehnici tratteggio.

Fotoalbum

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg

Cilj programa pokrenutog 2018. godine (voditeljica Ratka Kalilić, Restauratorski odjel Split, Služba za odjele izvan Zagreba 2) bio je prilagoditi zatečene konstruktivne intervencije, istražiti sliku i postići vizualnu cjelovitost primjenom novih materijala i metoda. Uklonjeni su potamnjeli lak, retuši i zakiti iz prijašnje intervencije. Razdvojene daske koje čine nosioca slike međusobno su poravnane i približene zagrijavanjem aluminijskih profila te primjenom pritiska uz uklanjanje viška voštane smjese. U spojeve i oštećenja drva injektiran je elastični kit i ulijepljeni su umetci od drva balse. Rekonstrukcije preparacije podslikane su u tehnici gvaša. Završni retuš izveden je smolnim lazurama, a slika je lakirana.

Novi postav u župnom muzeju istaknut će likovnu kvalitetu toga jedinstvenog umjetničkog djela.


Postavke pristupačnosti