Edukativno-likovna radionica »Skrivene slike« u Gradskom muzeju Varaždin


Suradnjom Gradskoga muzeja Varaždin i Hrvatskoga restauratorskog zavoda 24. veljače 2015. u Galeriji starih i novih majstora u Varaždinu održane su dvije edukativno-likovne radionice nazvane »Skrivene slike«.


Autorica i voditeljica radionica Dijana Nazor predstavila je grupi od 30-ak učenika grafičkog smjera Srednje strukovne škole i I. gimnazije fotografske postupke kojima se konzervatori-restauratori služe u istraživanju slojeva slika koji se nalaze ispod površinskog sloja boje. Posebno je istaknuta tehnika snimanja infracrvenom svjetlošću (IR reflektografija), zahvaljujući kojoj su se polaznici na primjerima iz hrvatskog i svjetskog slikarstva upoznali s mogućnostima otkrivanja skrivenih slika, odnosno podslika ili podcrtavanja nanesenih ispod oku vidljivoga slikanog sloja. Dijana Nazor doktoradnica je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu s radom „Slike u infracrvenom području" pod mentorstvom red. prof. Igora Rončevića i dr. sc. Jane Žiljak Vujić.

Fotoalbum

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg

Upravo jedan takav primjer skrivene slike izložen je u stalnom postavu varaždinskoga Gradskog muzeja u zbirci „Hrvatski majstori 20. stoljeća“. Riječ je o portretu Pavla Witmanna slikara Ivana Tišova iz 1922. godine, ispod kojeg su restauratorice Restauratorskog odjela GMV-a Daša Suhić Hižak i Jelena Rančić rendgenskom snimkom otkrile naslikani ženski portret.

Cilj radionice bio je upoznati učenike s djelatnostima i poslovima koje obavlja Hrvatski restauratorski zavod te predstaviti konzervatorska istraživanja koja se provode raznim metodama snimanja, a posebno u bliskom infracrvenom području spektra. U praktičnom dijelu prve radionice polaznici su slikali autoportrete, a u drugoj portrete, upoznavajući se s mogućnostima poliperspektive, preklapanja slika i višeslojnosti u prikazu. Poticaj za rad imali su u portretima Pabla Picassa i Gerharda Richtera. Učenici su pokazali veliko zanimanje za tu temu što je rezultiralo vrlo kretivnim interpertacijama zadanog motiva i likovnog problema.


Postavke pristupačnosti